Проект «Як облаштувати джерело?» для учнів 1 класу

Актуальність проекту

Звичайно, ніякі технології не замінять живого спілкування з природою. В.О.Сухомлинський підкреслював: «Людина була і завжди залишиться сином природи, і те , що ріднить її з природою, повинно використовуватися для її залучення до багатства духовної культури. Світ, який оточує дитину, це перш за все світ природи з безмежним багатством явищ, з невичерпною красою. Я вбачаю виховний сенс у тому, щоб дитина бачила, відчувала, переживала, осягала розумом, як велику таємницю, залучення до життя в природі…» Педагог неодноразово наголошував, що сама природа не виховує, виховує лише активна взаємодія з нею. Щоб дитина навчилася розуміти природу, відчути її красу «читати» її мову, берегти її багатства, потрібно прищеплювати це почуття першокласникам.
 Кожна дитина повинна усвідомити важливість своєї ролі в тому, щоб зробити світ кращим і здоровішим. На уроках освітньої галузі «Природознавство» ми маємо навчити першокласників захоплюватися гармонією, красою природи, її невичерпністю, а також прищіпити їм знання про те як допомогти природі,коли вона цього потребує. Уроки серед природи: на галявині, у лузі, в шкільному саду, біля річки, серед поля, у гаю тощо, – стимулюють дитину до спостереження, аналізу, власних висновків і відкриттів; сприяють розвитку здібностей дитини, формуванню емоційно – ціннісного ставлення до природи; розвивають уяву, увагу, пам'ять, мислення; формують екологічну культуру і культуру спілкування. Даний проект дозволить узагальнити знання дітей про водні ресурси рідного краю, створити умови для збагачення індивідуального досвіду дітей про джерело, розвивати пізнавальну активність, допитливість, формувати навички екологічно грамотної поведінки біля водойм, пробуджувати інтерес до навколишнього світу, виховувати бережливе ставлення до джерел.
За складом учасників проект: колективний.
За мірою реалізації міжпредметних зв’язків: міжпредметтний.
 За тривалістю виконання: середньостроковий.
Мета проекту: стати дбайливими господарями і друзями джерельця, відшукати його братиків і сестричок на території рідного краю.
Завдання:
1.    Дослідити, що дає людині вода.
2.     Провести розвідку водних ресурсів села.
3.    Допомогти облаштувати джерело.

Керівник проекту: вчитель початкових класів Олешко Т.Л.
Беруть участь: учні, учитель, бібліотекар, вчитель біології.
Етапи проекту
I.                  Організація проектної діяльності
Лист до першокласників.
Доброго дня, любі діти!
Я знаю, що ви маєте розпочати пошуки інформації про воду. Ми зустрічаємося з вами щодня: зранку, вдень і до самого вечора, коли ви вмиваєтесь, чистите зуби, коли обідаєте і п’єте воду . Тому, сподіваюся, що саме ви зможете мені допомоги. Я живу у березі, біля старої верби.
А ще відшукайте моїх братиків і сестричок! Дізнайтеся, будь ласка, як вони почуваються?
Також пропоную Вам знайти книжки про воду у бібліотеці, дослідити її під мікроскопом,  та для талановитих - вивчити вірші та намалювати малюнки.
Сподіваюся на вашу допомогу.
З повагою Джерельце.
II.              Планування проектної діяльності
Створення плану проекту
Учні обєднуються у групи за бажанням:
1.    «Пізнайки»
 Збір цікавої  інформації.
2.    «Читайлики»
Робота в бібліотеці.
3.«Дослідники»
 В лабараторії у вчителя біології. «Вода під мікроскопом»
4.    «Маленькі таланти»
 Вивчення віршів та організація виставки малюнків.
III.          Реалізація проектної діяльності:
1.    Складання учителем та учнями плану роботи над проектом.
2.    Робота груп над реалізацією проекту.
3. Складання маршруту.
1. Розвідка водних ресурсів рідного краю.
А) похід до ставка.
В) екскурсія до джерельця.
С) до колодязя.
Е) екологічний десант.
IV. Презентація проекту:
1.    Звіт груп.
2.    Фотографії подій, план виконання маршруту.
3.    Оцінювання проектної діяльності.
4.    Висновки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий